Monday, August 17, 2009

jom pakat cegah H1N1

salam..erm.aku rasa belum terlambat untuk aku membuat post tengtang penyakit yang glamor sekarang ini..kalau masuk anugerah mesti menang..hehe..erm..salah satu cara untuk mengcegah penyakit ni adalah dengan memakai topeng..erm..tapi kenapa orang MELAYU tak suka pakai..
KENAPA?????...

antara jawapan bagi aku(pendapat).....
-kerana tak nak orang kata kita macam power rangers...power rangers plak bersalah
-kerana takut nanti orang kata kita yang kena h1n1.....biarkan mereka
-kerana kita rasa badan kita kuat..macam malik norr????
-kerana sebelum keluar kita dah sembur ridsect kat tubuh badan kita....nak mampus ka??
-kerana kita dah bertawakkal tanpa usaha...boleh ker?

ini pula mulut orang lain untuk orang yang pakai topeng
-eh2..mamat tu pakai topeng la utk cegah h1n1..bagus btul2..bleh buat boyfriends
-agak2 dia ni positif ke disyaki jer....
-dia dah pakai topeng aku tak payah pun tak apa
-diorang pakai topeng tu...topeng bukan veksin untuk h1n1 pun...

dan ini pula mulut orang lain untuk pesakit h1n1
-sayang betul..ko muka lawa..tapi sakit h1n1..tak dapat nak khawin...
-setakat ini sahaja persahabatan kita..(kito sambung esop plok.)...ngeee

itulah antara mulut2 orang sekarang ini...kita kena sedar..kata hukama'..mencegah itu lebih baik daripada mengubati..dan kepada yang menjangkiti virus ini..kita doakan agar mereka selamat.

aku dapat lihat sekarang ini..rakyat lebih panik memikirkan tentang gula yang lenyap dipasaran..gundah-gulana suri rumah memikirkan dimana nak cari gula menjelang hari raya nanti..takut tak dapat buat kek,biskut dan lain2..

kita jangan bersikap cool mencegah virus ini seperti kerajaan kita.nak cool sampai bila?..entahlah.

5 comments:

different path said...

oh yeah!

homosapien said...

aw0p paka k0 mask?

kentaizat said...

HAHAHAHAHAHA
bo ah, stakat ni jah,
sambung esok plok.
=D

p/s: saya sebagai pioneer atau orang yang mula mula sekali pakai mask di sekolah berasa amat bangga dengan kewujudan entri ini. tahniah !
=D

gapo X hau said...

kerajaan tu pentim.hahaha

assabakie said...

paka2...