Saturday, April 30, 2011

bukan macam orang lain

owh..sem baru dah nak buka tapi juzuk-juzuk yang hafal sebelum ni tak cover lagi.hhmmmm..susahnya nak hafal al-quran lagi susah nak jaga al-quran.saya tak salahkan al-quran dan saya tak pernah salahkan takdir untuk saya belajar aliran al-quran,saya cuma salahkan saya!

saya sering berfikir kenapa allah takdirkan saya untuk hafal al-quran,jawapannya allah saja yang tahu dan  inilah yang terbaik bagi saya.

aura al-quran lebih hebat daripada seorang kekasih yang cintakan kekasih,jelas!tak pandang sekejap pun lari,tak jumpa sekejap pun lari.mungkin hanya orang yang mampu dapat menjaganya,adakah saya mampu?saya akan tepuk dada dan tanya iman saya!

ramai yang tidak percaya bila saya cakap saya menghafal al-quran.saya terima saja(terpaksa terima)mungkin penampilan saya,sikap saya,cara saya dan segala-galanya saya tak sama seperti orang menghafal al-quran..ok saya akui dan mungkin kawan-kawan saya akan faham kenapa sebab mereka kenal saya.saya bukanlah alim sangat semasa sekolah dan saya seorang yang gila-gila*bukan gila deh..tapi saya baik*kawan saya cakap la..hehe.

orang marah kalau penghafal al-quran pakai seluar jeans(orang malaysia la...)jadi saya dah tak pakai dah seluar jin2 ni..saya pakai seluar saya la..cuma gelagat saya,perangai gila-gila saya tu susah sikit la..maklumlah dah terbiasa..gila-gila pun tak pernah melanggar syariat islam tau..no touching2 girls!hehe

saya sangat  gembira kuasa infiniti apa yang saya lakukan sekarang ni walaupun segelintir orang yang masih belum dapat hidayah cakap"pah nok kijo gapo ngapa quran neh".

kata uztaz saya"korang semo tok srupo ore lain doh bilo ngapal quran..hanya orang yang terpilih dapat lakukan"










No comments: