Saturday, April 25, 2009

jeram mengaji

salam..

lalalala..hari pergi ke jeram mengaji untuk berkelah..ngeh2..sbnarnya..aku pergi untuk jambori amal negeri je..tapi hari ini hari sabtu dan keluarga aku cti..diorang pun turut samalah..hehe..aku dan abe wi bertolak pukul 7 lebih a.m..dengan hilux..sampai sana pukul 8 lebih..tempatnya cantik..sebelum masuk tu..ada tempat pnternakan lembu tenusu..macam di newzeland...cantik3..sampai sana tuh..semua peserta jambori bersiap untuk jungle tracking..aku tak naik..bersama aku anak abe wi..abe dan atiq..kami bertiga tak naik..cuma dok main2 air sambil2 aku photoshoot..lawa2 aku amik gamba harini..hehehe...(guna nikon d80)..

lebih kurang pukul 9 lebih..kak ngah pulak sampai ngan myvi..lepas tu..abe din sekeluarga sampai ngan pajero..abe ya sekeluarga sampai ngan avanza..oh lupa..sorang lgi bersama ngan abe ya..anak murid tahfiz dia..skolah mmp kelas 5 sc 1..nama dia..aper ek..rauhdah..ke raudziah..ke claudia..lupa la..dia ni duk asrama..exco asrama sero adik aku cakap.. ai khamis lg dia mai dan bermalam kat rumah uztaz dia..tak sempat nak ejah..ekekekeke...erm..

kami semua pun berkumpullah kat satu pondok..makanan semua ada..mengalahkan restoran..ngeh2..sambil2 main air terjun..sambil2 makan..lapar wei main air..hehehe..best juga main air..lama tak main air terjun..memang btul2 terjun la td..hehe..tempat dia pun cantik..

ader 2 perkara yg bg aku pelik dan bingun rasa..pertama..td ader sekumpulan perempuan(ke betina) duk mandi tak pakai tudung..tapi lepas je mandi dan masa nak balik..diorang pun pakai tudung..ader jugak orang macam ni..

kedua..masa aku tengah angkut barang2 nk balik...aku terdengar sesuatu.."eh..hok duk atah kayu tu skoloh arab..paka tudung labuh nuh.."..kawan dia pun jawab.."gak pok2 yo skoloh arab..tapi kita skoloh ugama"..yg cakap kita skolah ugama tu dahla tak pakai tudung..rambut pula macam kna air karat...pelik sungguh orang perempuan zaman loni..
yg laki2 aku nampak semua stedy2 jer..tak lah macam pompuan.

7 comments:

ani said...

rodziah laa..

assabakie said...

haaaaa...
jolo doh kalih tuh...
rodziah..

swOrd said...

wakaka..best giler g sano
[nyepa cni]

SeMeRah said...

eh..naik hilux...ada hok baru ko

kentaizat said...

haha,
gila kool namo,
claudia nah,
mujur x cloud nine jah.
lagi sedap mugo cekelat.
=)

assabakie said...

hehe
ganah ke tu..
hafizah namo claudia..
kaka

neko_nik said...

hahhahaha...u6 dok th ko...

ayoh beli hilux....

koya la bil nie....

supo new zeland????

supo la dio g doh..huh!

gambar dok buh pom///