Tuesday, April 14, 2009

lupa diri!!!

salam....

ini cerito adow sore hartawe
tapi dio buke seore dermawe
kerano telajok gilo ko we
sampai kakak dio pom sanggup dio lawe

(lagu dikir rekaan khas)
erm..
sekarang ni aku nk ceritakan satu kisah yg agak menarik bg aku...harap semua ambil iktibar..
kisah ini mengenai seorang hartawan tapi tidak dermawan..dia ni seorang tauke bas di malaysia.oleh kerana dia ini banyak harta..dia dah semakin lupa diri..

sehingga kakak dia dia pun dia sanggup marah sanggup tengkin sampai nangis kakaknya..kerana harta lah..datang rumah orang tengking2 orang sampai pecahkan gelas orang..wei..ganti r gelas tu!!!..nasib baek aku dan abng2 aku tak ada kat dapur masa tu..klau tak..tak thu la ape jd...(kata abe yie..klau dia ada td..pecah muka hartawan tuh)..peristiwa petang td aku tak akan lupa selagi kau tak mintak maaf dengan kakak kau.

kau lupa ke hah??masa kau ada masalah..kau datang jumpa kakak kau la...dan kakak kau dan anak2nya yg banyk tolong kau selesaikan masalah..wei..kau kna ingat allah bleh bg harta kat kau dan allah juga bleh tarik sesuka hati dia..ingat tu wei...

aku taknak crita panjang..aku pun berdoa agar allah beri kau hidayah dan kau datang mintak maaf kat kakak kau..dan ini bukan kali pertama kau buat cam ni..kalau kau buat dosa dengan allah..kau boleh bertaubat,tapi kalau kau buat salah ngan orang..doa kau tak terhapus selagi kau tak datang minta maaf kat orang tu..walaupun kau seorang tauke bas ..allah tak tengok kau ni kaya ke..kau ni miskin ke..yg allah lihat..hati seseorang tuh...

dan disini aku nk pesan kat keluarga aku dan teman2 aku yg hidup senang..ingatlah harta itu pemberian allah..gunalah harta itu dijalan yg benar dan hulurkanlah sedikit kepada yg memerlukan..korang bg 10..allah balas 100..

sekian..

p/s:tulis dalam kedaan marah...

8 comments:

niQ AdA niQ AbDuLLaH said...

bekem menna tuh...
cito gak ko kak da..
x aci la...
nak tahu ugap...

kentaizat said...

hoh.
luahan perasaan!
-.-

SeMeRah said...

acu tera crita gak...ambo nok tahu

neko said...

panje cito dio...

misswanaa said...

pendekkam.haha
sie oghe duk jauh

PrinCeSs NuR said...

hadith Nabi ''sabar pada 'tamparan' pertama''

:)

missQi3mah said...

hahhah~
sie ko ore jaussSsss~

nusya said...

elax2~~

jgn marah ngt~~

hehe
;p

bkak ar blog oghe hop dop bapo sedap tu deh~~

^_^